Your browser (Internet Explorer 7 or lower) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.

X

Doritos Skip or Trip

Back


In opdracht van

OMD Nederland

Concept

YouTube influentials doen Late Night Trip met onbekende kijker

Campagne

Doritos kwam in de zomer van 2012 met een activatiecampagne waarin het bekende tortillachips-merk jongeren uitdaagde om op vakantie te gaan met onbekenden: Doritos Skip or Trip. Doritos vroeg Red Chocolate om een YouTube concept om deze actie aan te jagen en daarnaast ook het gevoel van de actie te laden. Red Chocolate selecteerde een viertal grote YouTube influentials, die op hun beurt werden uitgedaagd om op zoek te gaan naar een onbekende kijker om met hem of haar een zelfverzonnen Late Night Trip te beleven! Uiteindelijk werden acht videopromoties ontwikkeld. De eerste vier video’s bestonden uit oproepvideo’s waarin de YouTubers op zoek gingen naar onbekende kijkers. In de tweede video’s deden zij verslag van hun zelfverzonnen Late Night Trip met hun onbekende winnende kijker.

Resultaten

Totaal aantal views:
 500.000
Traffic: 25% meer clicks dan vooraf ten doel gesteld
CTR: 1,04%