Your browser (Internet Explorer 7 or lower) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.

X

Battle of The Year

In opdracht van
OMD en UPI

Concept
‘Battle Of The Year’ promoten door middel van youtube video’s in het thema dansen en een grote competitie waarmee tienermeiden kans maaten op tickets voor de film.

Campagne
In opdracht van OMD bedacht jongerencommunicatiebureau Red Chocolate een unieke en speciale manier om de film ‘ Battle Of The Year’ onder de aandacht te brengen. Drie YouTube influentials – Bardo Ellens (93,578 abonnees op YouTube en bekend van zijn YouTube kanaal BanjoMovies en de TV show #Kansloos op Veronica), Milan Knol (132,575 abonnees op YouTube en bekend vanwege zijn prankvideo’s) en GirlsWorldProblems (15.622 abonnees op YouTube en bekend van filmpjes over “meisjes”). In totaal zijn er  7 video’s online geplaatst. Daarnaast is er een competitie gestart op goSupermodel waarmee tienermeiden kans maakten op kaarten voor de film. Hieronder zijn 3 van de 7 video’s te vinden.

DitIsMilan – 20 niet bestaande dansmoves

BanjoTown – PowerUP: Battle of The Year! Met Bardo

Girlsworld problems – Hoe meiden film kijken + WINACTIE!

Resultaten
In totaal zijn de video’s en de competitie 560,207 keer bekeken, zijn er 10,446 groene duimpjes gegeven en zijn er 2,340 reacties geweest.