Your browser (Internet Explorer 7 or lower) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.

X

NIVEA Visage Young

Tweede prijs Perfecte Beat Award 2010 (Beste jongeren campagne)

In opdracht van

Beiersdorf N.V.

Concept

goSupermodel avatars worden verrast met puistjes

Campagne

Een van de drie te promoten producten is de ByeBye Spot SOS-stick waarmee (jeugd)puistjes te bestrijden zijn. Alle communityleden van goSupermodel.nl spelen met een persoonlijk poppetje (avatar). Deze online identiteit kunnen zij op de website volledig costumizen in de virtuele winkels en beautysalon. Zonder aankondiging kregen ALLE avatars op goSupermodel.nl puistjes in hun virtuele gezicht!
De community kon vervolgens nog maar over één ding praten; Puistjes! Heb jij er in het echt last van en wat doe je eraan? Het verschil tussen een online identiteit en de werkelijkheid vervaagde. In de door NIVEA gesponsorde virtuele beautysalon op goSupermodel.nl stond ByeBye Spot SOS-Stick voor de leden klaar om te gebruiken. Met een klik op de stick verdwenen de puistjes en kregen de avatars een “prachtige, egale huid”. Alle ontstane commotie onder de communityleden werd doorgepakt in een speciale mini-site op goSupermodel, waar NIVEA de dialoog aanging met de doelgroep over gezichtsverzorging en overige producten uit de lijn.