Your browser (Internet Explorer 7 or lower) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.

X

The Hunger Games

Back


In opdracht van

Independent Films

Concept

De Online Hunger Games Strijd!

Campagne

In maart kwam kwam het eerste deel van boekentrilogie ‘The Hunger Games’ in de Nederlandse bioscopen. Net als Twilight een groot succes in Amerika, en ook in Nederland zorgde de première voor behoorlijk wat rumoer. Samen met Independent Films ontwikkelde Red Chocolate het idee om een online strijd te creëren: de Online Hunger Games. Deze strijd ging tussen drie duo’s, allen bestaande uit een bekende GTST Soapie en een populaire YouTube influential. Onderling gingen zij uitmaken wie de Online Hunger Games zou winnen.

De drie geselecteerde YouTubers maakten allen een videopromotie voor op hun eigen channel, waarin ze hun kijkers opriepen om te stemmen op hun team. Op deze manier konden zij de Online Hunger Games winnen. Red Chocolate ontwikkelde tevens onderstaande Facebook-tab en de actie werd landelijk in OV krant METRO onder de aandacht gebracht.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Resultaten

Totaal aantal views: 85.000
Aantal uitgebrachte stemmen: 2.857
vervijfvoudiging van het aantal likes op www.facebook.com/thehungergamesNL