Your browser (Internet Explorer 7 or lower) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.

X

UNICEF #goMalala

Back

Onlangs organiseerde UNICEF Nederland samen met Red Chocolate een Twitteractie gericht op klagende scholieren. Elke eerste dag na een schoolvakantie bereikt het aantal klaagtweets over school namelijk een hoogtepunt, terwijl Malala Yousafzai onlangs in Pakistan werd neergeschoten omdat zij strijdt voor recht op onderwijs. Twitteraars die op 22 oktober na de herfstvakantie een dergelijke klaagtweets plaatsten werden door UNICEF verrast met een persoonlijke videoboodschap van een bekende Nederlander. Doel was het recht op onderwijs in de wereld bij jongeren onder de aandacht te brengen.

Diverse bekende Nederlanders -onder wie Willie Wartaal, Sharon Doorson en Monsif- waren op 22 oktober op het kantoor van Red Chocolate in Haarlem, bedenker en producten van deze campagne. Hier werden live video’s opgenomen welke stuk voor stuk persoonlijk gericht waren aan een klagende twitteraar.

Resultaten

– In totaal werden er 72 jongeren via Twitter benaderd met een persoonlijke video
– 27,7% van deze jongeren deelde deze video direct met zijn of haar volgers
– Dit leverde een cumulatief bereik op van 38.605 impressies op de tweets en 1.848 views op de persoonlijke YouTube video’s
– De reacties waren louter positief. Jongeren twitterden hun sympathie voor deze actie en reageerden verrast door de innovatieve manier van het bereiken van jongeren